۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

حمله به کوی دانشگاه و بازی با شعور مردم

حمله به کوی دانشگاه و بازی با شعور مردم


Posted: 04 Oct 2009 02:27 PM PDT



یکصد و ده روز از جنایت وحشتناک حمله به کوی دانشگاه تهران و 40 روز از اظهارات رهبر در محکوم کردن این جنایت و وعده برخورد قاطع نظام با عاملین این جنایت می گذرد. روز نهم مهرماه سران تشکل دانشجویی دفتر تحکیم تلفنی با یکدیگر برای دیدار در روز جمعه در پارک جمشیدیه قرار گذاشتند و کودتاچیان با شنود تلفن آنها، در محل قرار حاضر، و همه 17 نفر شرکت کننده دراین جلسه را بازداشت نمودند.

حکومتی که اینچنین از امکانات امنیتی خود برای سرکوب مردم استفاده می کند، ظاهراً قادر نیست پس از 40 روز که از وعده برخورد قاطع رهبر با عاملین جنایت کوی دانشگاه می گذرد، کوچکترین گزارشی در این مورد منتشر نماید. البته بلافاصله پس از اظهارات رهبری، فرمانده سپاه قاطعانه هر گونه دخالت سپاه و بسیج در حمله به کوی دانشگاه را تکذیب نمود و بدنبال او فرمانده نیروی انتظامی نیز موضع مشابهی گرفته و گفت که نیروی انتظامی در این جنایت نقشی نداشته است. احمدی نژاد هم دو روز بعد در نماز جمعه گفت که نیروهای نظامی و امنیتی در حمله به کوی دانشگاه شرکت نداشته اند، و آنرا به گردن عوامل دشمن انداخت. حال این سئوال پیش می آید که آیا اینهمه تجهیزات مدرن امنیتی رژیم، که آنها را بقیمت میلیونها دلار خریداری نموده، در جریان حمله به کوی دانشگاه خاموش بوده اند؟ آیا آدرس ساختمان وزارت کشور که دانشجویان باسارت گرفته را برای شکنجه به آنجا منتقل نمودند را ندارند؟

این رفتار غیرقابل توجیه حکومت، فقط به بازی گرفتن شعور مردم است.

برای مردم روشن است که نیروهای نظامی حکومت، بدون دستور صریح و مستقیم فرمانده کل نیروهای مسلح، جرأت چنین جنایت آفرینی را ندارند و همه می دانند که فرمان حمله به داشجویان بی پناه کوی را چه کسی صادر کرده است. آیا بهتر نبود که رهبر در این مورد اظهار نظری نمی کرد و بی سروصدا از کنار آن رد می شد؟

افکار عمومی مردم ایران را نمی توان فریب داد، دادگاههای ساختگی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات کهریزک و کوی دانشگاه کسی را فریب نمی دهد. ممکن است چنین دادگاههای نمایشی، برای اجیرشدگان حکومت مفید باشد ولی بجز آنها کس دیگری به این نمایشات اهمیتی نمی دهد.

ضمن اینکه تاکتیک حکومت برای محدود کردن جنایات انجام شده به کهریزک و کوی دانشگاه، وجدان عمومی جامعه را بیشتر زخمی و آزرده می کند. آن جنایتکارانی که روز 30 خرداد مردم را به گلوله بستند، شکنجه گرانی که در اوین وحشیانه ترین شکنجه ها را بر علیه اسیران جنبش مردمی ایران اعمال می کنند، کارگردانان دادگاههای نمایشی، طراحان و مجریان کودتای انتخاباتی و مهندسی آراء، تهیه کنندگان دروغ پرداز سریالهای مشمئزکننده تلویزیونی ترانه موسوی و سعیده پورآقایی و نوجوان شیرازی، مزدوران قلم به مزد کیهان و جوان و ایرنا و فارس و رسانه های هتاک، سرداران توطنه گر و وقیح سپاه از جعفری و جوانی و جزائری گرفته تا سعید قاسمی و عراقی و ذوالقدر، تئوریسین های تهی مغزی نظیر جواد لاریجانی و فیروزآبادی و فضلی نژاد و همه آنهایی که در جریانات اخیر بر علیه مردم کودتا کردند، از نظر مردم جنایتکارند و باید محاکمه و مجازات شوند

هیچ نظری موجود نیست: